Hledame programatory nadsence

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Říjen 18 12:26:42 CEST 2006

Ondřej Tůma <mailto:konference na webjet.cz> wrote:

> Kde tu anonymitu porusujete, kdyz pouze volic a jenom volic
> zna ID toho
> hlasu a on a jen a pouze on ho diky tomu ID muze kontrolovat.

	Jenže se dostáváme opět k otázce, kterou jsem již nastolil - kdo
provede audit toho celého eletronického systému (např. že dělá skutečně jen
to, co bychom rádi - např. neexistuje relace Card ID a ID hlasu) a jeho
zabezpečení před útoky vnějších i vnitřních? Navíc, opravdu si myslíte, že
občané budou verifikovat volby a opisovat si hausnumera (vzhledem k faktu,
že nejsou schopni konrolovat ani současné šifrované komunikace - třeba SSL)?
Copak dnes občané verifikují své hlasy? Nebo to dělá volební komise? Jak
tedy volebním komisím pomůže Vámi navržené technické řešení?

	Na základní překopání logistického systému voleb není politická vůle
(smiřte se s tím), jak ji tedy chcete prosadit - dost těžko můžete vedle
sebe provozovat oba systémy pro konkrétní jedny volby?