konzole přes com port

Petr Peringer peringer na fit.vutbr.cz
Pondělí Říjen 23 11:48:31 CEST 2006

P.L. <linux na artcomp.cz> wrote:
> DD, mám router, u kterého není monitor a spravuje se přes SSH. Stalo se mi,
> že síťová komunikace se zablokovala a pak se k routeru nedá dostat. Chtěl
> bych se k němu připojit notebookem. Dá se to nějak udělat přes COM port?
> Petr

ano, nedávno jsem instaloval PC bez monitoru a jde to [musí se při bootování
zadat parametr jádru z klávesnice]. Pro router bez klávesnice bude třeba při
bootu automaticky spouštět getty s extra parametry. Vše je popsáno v
příslušném HOWTO:

 http://tldp.org/HOWTO/Remote-Serial-Console-HOWTO/

Na propojení je třeba nullmodem kabel - info najdete HOWTO nebo například na:
 http://www.lammertbies.nl/comm/info/RS-232_null_modem.html
Použil jsem "Loop back handshaking" verzi a funguje.

S pozdravem
                 PP

--

 Petr Peringer (peringer fit.vutbr.cz), Faculty of Information Technology
 TU Brno, Bozetechova 2, 612 66 Brno, Czech Republic