scanner pro linux

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Pondělí Říjen 23 16:39:39 CEST 2006

Zdravim,
dneska mi muj stary scanner naznacil, ze uz ma dost skenovani, takze jsem
zacal shanet novy. Potrebuji ho hlavne na skenovani dokumentu a prilezitostne
fotek/obrazku (ne negativy). Nepotrebuju placku, kterou budu tahat v batuzku
s notebookem a vubec mi nevadi externi napajeni. Po zkusenostech s mym
byvalym scannerem (Mustek BearPaw 1200CU) pozaduji hlavne rychlost a taky
prilehave viko -- medvedi tlapka mi totiz vzdy oskenovala na jednom okraji
svetly prouzek jak kolem vika pronikalo okolni svetlo.

Nejprve jsem otevrel alza.cz a sane-project.org, porovnal nabidku scanneru do
cca 3-4kKc a vysledek me zrovna moc nenadchl -- pouze CANON CanoScan LiDE 25
a 60 (Musteky nepocitam, diky memu soucasnemu jim moc neduveruji). Oba canony
mi pripadaji na muj vkus az moc podobne moji soucasne tlapce a nebudi ve me
moc duveru. Zbytek byl na sane-project.org bud oznaceny jako "unsupported"
nebo tam nebyl vubec uvedeny.

Dalsi krok byl, ze jsem chvili googlil a objevil na Avasys binarni drivery pro
Epsony (http://www.avasys.jp/english/linux_e/dl_scan.html). Mely by byt
funkcni, ale jsou binarni a jedina dokumentace co tam je dostupna je pdf s
podporovanymi OS v japonstine a ne zrovna pouzitelne FAQ.

Takze otazky:
1) mate nekdo zkusenosti s CANON CanoScan LiDE 60?
2) mate nekdo zkusenosti s binarnimi drivery od Epsonu?
3) mate nekdo tip na nejaky jiny v soucasne dobe dostupny scanner (ne bazar)?
4) vite nekdo scanneru neuvedenem na sane-project.org, ale kompatibilnim s
nejakym sane backendem?

Diky za tipy.

Mixi