RAID zmizlo pole ?

Milan Koudelka konference na perfect-system.cz
Středa Říjen 25 12:16:47 CEST 2006

Zdravim,
mam nejaky problem s RAID. Mam dva fyzicke disky. 4 oddily na kazdem a
vytvorene md0 - md3
Prislo mi hlaseni ze md1 a md2 se rozpadli. Tak jsem na to kouknul a
bylo tam vskutku toto:
md2 : active raid1 sdb3[1](F) sda3[0]
      39061952 blocks [2/1] [U_]
a to same u md1
md1 je swap
md2 je /

bylo mi divne ze by se rozpadli pouze dve pole ze 4, kdyz jsou tam dva
fyzicke disky
tak jsem chtel zkusit znovu sestavit, ale uz jsem si jaksi nepamatoval
jak se to dela
tak jsem dal jen mdadm --manage /dev/md1
a pole md1 uplne zmizlo z vypisu /proc/md1 ted nevim jestli se mam
desit, system jede normalne dal
zkousel jsem i toto
gomez:/home/koudis# mdadm --create /dev/md1 --level 1 --raid-device 2
/dev/sda2 /dev/sdb2
mdadm: /dev/sda2 appears to be part of a raid array:
    level=1 devices=2 ctime=Fri Jan  7 16:30:39 2005
mdadm: /dev/sdb2 appears to be part of a raid array:
    level=1 devices=2 ctime=Fri Jan  7 16:30:39 2005
Continue creating array? no

ale pak jsem to radeji zrusil kdyz jsem videl ze to hlasi neco jako ze
ty partition uz jsou v poli..
muzete me nekdo pls vyvest ze zmatku ?

Milan Koudelka