Oprava FAT oddilu

Karel Brinda konference na brinda.info
Neděle Říjen 29 08:57:26 CET 2006

Dobrý den,

nevím, jestli jsem vhodně zvolil předmět, jelikož nevím úplně přesně, co
problém způsobuje. Před několika dny mi nedodázal z ničeho nic správně
najet Grub, pouze se napsalo na obrazovku v textovém režimu "GRUB" a to
bylo vše. Nabootoval jsem tedy do rescue režimu a přeinstaloval jsem ho.
Linux běží  v pohodě (mám ho na /dev/sda7), ale Windows XP vůbec
(/dev/sda1). Samozřejmě je pro mě větší prioritou ten Linux, ale
Windowsy na některé specifické činnosti (kdy se program nedá rozjet přes
Wine) potřebuji také.

Teď trošku zkusím popsat, co se děje - se Grubem snažím nabootovat na
sda1, zahlásí to disk error. Zkoušel jsem již i fixmbr i fixboot, ale
efekt žádný (kromě potřeby znovu nainstalovat Grub do sda). Po tomto
jsem zkusil přeinstalovat Windows a znovu mi to napsalo tu samou hlášku.
Nevím, čím přesně je to způsobeno. Pod Linuxem mi jde ta FAT32 windowsí
partition normálně namountovat, pracuje se s ní normálně. Linux také
bootoje normálně. Napadá mě, že snad mám možná poškozené některé tabulky
a Windows to neumí překousnout (formátovat C nechci).

Je nějaká možnost, jak toto z Linuxu vyřešit? Pro jistotu uvádím, že mám
Fedoru 6 a jedná se o notebook TravelMate 4652.

S pozdravem

Karel Břinda