Interpretace casu

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pondělí Říjen 30 10:47:09 CET 2006

Zdravim,

neumel by mi nekdo vysvetlit tento jev:

Kvuli problemu jednoho aplik. sw se zvladanim zmeny letni->zimni cas jsem ho
na dobu "nejednoznacnosti" casu zastavil.
Udelal jsem to planem do cronu:

55 2 29 10 * stop-aplikace; sleep 3700;start-aplikace

Protoze start/stop aplikace vytvari logy, pochopitelne jsem se podival na
jejich casy zapisu a k memu prekvapeni jsem v ls uvidel:

... Oct 29 02:55 stop.log
... Oct 29 03:57 start.log

Ja bych ocekaval, ze casy souboru budou 2:55 u stop.log a 2:57 u start.log,
protoze pri startu uz platil zimni cas.
Kdyz jsem ted (10:43) zalozil soubor, ukazuje mi ls spravne jeho "wallclock"
cas, tedy 10:43. Kdy se teda vlastne zmeni interpretace casu ?

V systemu je /etc/localtime = /usr/share/zoneinfo/Europe/Prague, promennou
TZ v session nastavenou nemam.

M. Vancl