Interpretace casu

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pondělí Říjen 30 15:11:15 CET 2006

	Vladimír Náprstek napsal:

	> no, nastavil jste sleep 3700, což je 61 minut (a kus), jak můžete
chtít
	> záznam v logu za dvě minuty? Musíte si uvědomit, že při změně času
se ta
	> hodina prostě vypaří a není ale ten sleep pořád běží (a odměřuje
si
	> rozdíl mezi aktuálním časem a časem spuštění - tj. v průběhu práce
se mu
	> akorát ten rozdíl najednou zmenšil).

	Je mi lito, ale uplne jste asi nepochopil, co se mi nezda:

	5 minut pred zmenou letni -> zimni cas (tedy v 2:55 letniho casu =
0:55 UTC) batch zapsal do souboru "stop.log" a dal sleep na 1 hodinu a neco
malo (3700 sec.). Sleep skoncil cca. v 1:57 UTC = 2:57 zimniho casu a v tom
okamziku se zapisal novy soubor start.log. Ocekaval bych, ze ten start.log
bude mit cas zapisu 2:57 a ne 3:57, jak vidim pomoci prikazu ls.
	Abych si overil, ze jsem v obraze, vypsal jsem si casy tech dvou
souboru v sekundach od zacatku UNIX epochy a jejich rozdil je ocekavanych
cca. 3700 sec. Takze problem je v tom, co mi ukazuje ls (resp. localtime())
a ja nemuzu pochopit proc tomu tak je.

	M. Vancl