Jak slozit MPEG4+vorbis?

d.petr na post.cz d.petr na post.cz
Pondělí Říjen 30 15:27:14 CET 2006

Dobry den,
dochazeji mi napady, jak slepit video MPEG4 a zvuk vorbis. Chtel bych na CD dostat film v prijatelne kvalite, kterou dokaze prehrat muj PC.

Zkousel jsem:
1) Pomoci ffmpeg vyvorit *.avi, kvalita MPEG4 je dostatecna, bohuzel zvuk jen MP2. Zvuk by mozna byl dobry pri vysokem datovem toku, ja chci ale nechat taky nejake misto pro video. MP2 pri 128kb/s uz neni ono, chtel bych vsak jeste mene a tak pomyslim na vorbis 96 kb/s.
2) ffmpeg vytvori i *.avi z MPEG4 a vorbisu, ovsem vsechny prehravace (i sam ffmpeg) pak tvrdi, ze zvukova slozka neni pritomna.
3) Film lze vyrobit jako theora+vorbis (ffmpeg2theora), ovsem to vubec nestihne muj PC pak prehravat.
4) Film se taky da slozit do matrosky (v MPEG4 a vorbis), jenze na to potrebuju zvlast video a zvlast zvuk, ty se slozi dohromady, ovsem klidne se stane, ze uz od zacatku jsou treba o nekolik verin od sebe posunute. Tady bych potreboval, aby se zvuk a video od sebe v prubehu prace neoddelily, ale zvuk vorbis s nejakym videem v jednom souboru prave nedokazu vytvorit.

Dnes bezne pouzivane DivX &spol muj PC nestiha.
Rad bych tedy pouzil MPEG4 z ffmpeg (tam lze parametry posolichat na prijatelny kompromis) a zvuk vorbis (nejlepe s vyuzitim promenneho datoveho toku). Mate nekdo napad, jak to vytvorit? Pokud by to navic slo ve stabilnim Debianu, bylo by to vyborne.

Petr