quota

Jan Kara jack na ucw.cz
Středa Září 6 14:05:05 CEST 2006

  Ahoj,

> prosim o radu ke quote, neco delam spatne, ale nevim co.
> Mam jadro 2.6.8-3-686 a v adr /boot dam grep CONFIG_QUOTA
  Trochu stare, no ale melo by to fungovat i tak :)

> config-2.6.8-3-686 vypise
> CONFIG_QUOTA=y
> CONFIG_QUOTACTL=y
> zde si myslim ,ze mam pro quotu v jadre podporu, nekde uvade jeste
> CONFIG_QFMT_V2=y
  To je skutecne potreba (nebo CONFIG_QFMT_V1=y pro stary format).

> nainstaloval jsem quotu aptitude install quota, myslim, ze to jsou
> vsechny soubory, ktere staci, aby quota bezela
> nastaveni quoty do adresare /home
> /etc/fstab dopisi
> /dev/hda1 /home ext3 defaults,usrquota 1 3   - nalezeno na internetu
  Akorat je potom potreba udelat mount -o remount /home (nebo rebootovat
pocitac).

> dale zadam prikaz - nalezeno na internetu
> quotacheck -vgm /home    - me tento prikaz napise chybu
>    mount point (or device) /home not fount
  Ten prikaz by spise mel byt:
  quotacheck -cvum /home
  (viz manpage od quotachecku).

> prosim proc ho nenalezl /home ?
  Pravdepodobne /home nebyl jeste namountovany s quotovymi optiony.
Navic jste ho zadal o group quotu, zatimco do fstabu jste dopsal
usrquota.

> do adresare /home  mi ukazuje samba
>
> Prosim co jsem  udelal za chybu ?
>
> Pokud se snazim  udelat  quota.user v adresari /home nenabehne mi KDE,
> jedine, kdyz quotu odinstaluji.
  Jestli tim myslite treba prikazem "touch", tak to uz delsi dobu
nefunguje... Proc potom ale nenabehnou KDE fakt netusim.

								Honza