Vyhledani 0 grepem

Jan Otte jan.otte na logicacmg.com
Středa Září 6 16:45:14 CEST 2006

On Wed, Sep 06, 2006 at 04:08:49PM +0200, Martin `MJ' Mares wrote:
> ... ovsem overhead pridany dodatecnym catem bude asi ve vsech pripadech
> dosti podobny, neni-liz pravda? Nebo mate nejakou teorii, ze ktere by
> plynulo, ze nema byt?

A v tom je prave ten for ze nekdy (ve special pripade!) muze ten cat i
"pomoci" (:-) (resp.  overhead cat muze byt mensi nez zrychleni, ktere
pouzitim cat dosahnete)

Ted to nesrovnavam mezi "cat |" a "<" protoze ty udelaji totez (na
jednom souboru), ale mezi "cat |" a "prikaz -i soubor"

Pokud se pohybujeme na lokalnim systemu a bereme v potaz praci s beznymi
soubory (a podobnymi vylupky), bude ten cat overhead "kocka preshlavu"
(:-) _temer_ vzdy "na obtiz"

No a pointa je v tom, ze :

(1) "prikaz -i" muze delat spoustu vylomenin a teprve po nich dojde k
otevreni souboru a cteni dat. Nasledkem "cat | prikaz" je ale skutecny
soubor otevren hned a data nabufferovana (resp. jestli tomu dobre
rozumim, je tam hned nekolid bufferu, ale to ted pomineme)

Pokud je "soubor" (uvozovky viz pripad 2) lokalni, je to (temer) jedno.
Pokud je ovsem cena otevirani (presneji "zacatku" cteni) relativne
vysoka, tak mezitim co "prikaz" dela vylomeniny, "cat |" zacne cist a
dojde k naplneni bufferu (jak vstupni buffer cat, tak buffer trubky, tak
si zrejme i OS naplni nejake dalsi buffery atd.) a ve chvili kdy by
"prikaz -i" teprve oteviral soubor a cekal na drahy zacatek cteni, ma uz
"cat |" soubor otevren a neco nabufferovano. Voila, zrychlili jsme diky
"zbytecne" kocce!

(extrem1) -- kdyz je "prikaz" opravdove pako a nejak (spatne (vetsinou
==po moc malinkatych kouscich)) si sam bufferuje vstup muze to delat
problemy na nelokalnich souborech kde je drahy kazdy pristup a z
nejakeho duvodu je nebufferuje OS, tak (to si ale jen predstavuju) by
ten cat mohl "hodne pomoci" tim ze by tyhle male kousky cteni
"sustainoval" pres buffer trubky, ovsem... tohle je takovy neurcity kec
ze by to chtelo opravdu vyzkouset (:-)

(2) v nekterych extremne extremnich pripadech by mohlo dojit i na
urychleni cteni lokalnich veci. Zase se jedna o to, jak je ktera "vec"
(protiklad proti soubor) bufferovana a tak. Ale tohle bych videl jako
malo pravdepodobne, je to spis v risi fantazie, ale nevadi (:-)

Takze nam zustal pripad 1, ale i ten mi staci pro zahrati duse a kocky
preshlavu.

Honza

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.