X server -> konzole -> X server => obcasne vytuhnuti

Zbynek Michl Zbynek.Michl na seznam.cz
Pondělí Září 11 02:28:41 CEST 2006

Ahoj,

vlastnim laptop Acer TravelMate 8004LMi (Intel Centrino, CPU Pentium M
Dothan 1.7 GHz, GK ATI Mobility Radeon 9700 - vice info viz
"http://acer-travelmate-8004-lmi.katalognotebooku.cz") a narazil jsem na
nasledujici problem:

Nedavno jsem upgradoval na Debian Etch a od te doby se mi stava, ze mi
system uplne zatuhne pri prepnuti z X.org (7.0.0) do konzole nebo naopak.
Vytuhne to uplne nahodne, nekdy na 12. prepnuti, nekdy na 140., ... a
skoncim na cerne obrazovce. Zkousel jsem ruzna jadra (2.6.10, 2.6.15,
2.6.16, 2.6.17, vanilla 2.6.16.28), ruzne hratky s ACPI parametrama
(acpi=off noapic nolapic), ruzne ovladace v X.org (fglrx, vesa) a konzoli
s framebufferem i bez.

Driv jsem frcel na Debianu Sarge (2.6.10, XFree86 4.3.0). System se choval
obdobne s tim rozdilem, ze nevytuhnul, ale jenom obcas pri prepnuti zmizel
obraz (cerne blikal) a po nekolika nasledujicich prepnutich se obraz
vzpamatoval. Ted ale naprosto vytuhne jadro.

Zvlastni na tom je, ze pokud nyni zkusim drive pouzivane jadro 2.6.10 (bez
jakychkoliv uprav), tak stejne vytuhne. Take jsem zjistil, ze kdyz pouziju
v X.org vesa ovladac, tak to zatuhne vzdy po 7 prepnutich do X a zpet do
konzole (a nejen na Debianu, ale i na dalsich distribucich s X.org). U
fglrx je to naprosto nahodny.

Uz nevim co s tim, resp. jak prijit na to, co to zpusobuje. Proto budu
vdecny za kazdy napad. Diky

Zbynek Michl

Phone: +420 777 195 241
E-mail: Zbynek.Michl(AT)seznam.cz