router, zatez CPU

Peter Surda surda na shurdix.com
Středa Září 20 00:16:17 CEST 2006

Miloš Šifalda schrieb:
> Dobrý den,
-''-

> Přenosy ve špičce lezou ke 30Mbit/s a zátěž CPU se hlásí 10% hw. interrupt +
> 50% sw. interrupt, viz. http://sifalda.net/pub/cpu-qos.png , ostatní zátěž
> je zanedbatelná.
Dolezita nie je ani tak rychlost prenasania dat ako pps. V kazdom
pripade to vyzera zrejme tak, ze ten sw-interrupt je tc a iptables. Ja
mam na jednom podobnom routri:

model name      : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
cpu MHz         : 2010.066
cache size      : 512 KB
bogomips        : 4010.80

MemTotal:       499832 kB
MemFree:        201752 kB
Buffers:         40740 kB
Cached:         123504 kB

[root na router root]$ tc -s class ls dev eth0|grep -c clas
513
[root na router root]$ iptables-save |wc -l
     245
[root na router root]$ ipset -nL|wc -l
   11192

tiez 30Mb linku, ktora je priemerne zatazena 24Mbit in a 28Mbit out a
zataz CPU ako aj load je vacsinou nemeratelny (0.0% resp. 0.0).

> Co jsem zkoušel při vypnutí omezování rychlosti htb či
> iptables, spadne zátěž sw. interrupts .
Tak si si vlastne zodpovedal sam, pohrab sa v tom trocha. HTB je mozne
trochu zoptimalizovat v zdrojaku, je tam nieco ako hysteresis a clock
source, trochu o tom pogoogluj. Okrem toho snad jedine prerobenie
struktury iptables a tc pravidiel.

> root ~# lspci | grep -i eth
> 01:08.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3CSOHO100B-TX 910-A01 [tulip]
> (rev 31)
> 01:09.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3CSOHO100B-TX 910-A01 [tulip]
> (rev 31)
Je to gbit alebo len 100mbit? Mne 100mbit 3comy robili divnu paseku
(nesuvisi vsak so zatazou cpu), vymenil som za toto:

[root na router root]$ lspci |grep -i eth
04:06.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82541PI Gigabit Ethernet
Controller (rev 05)
04:07.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82541PI Gigabit Ethernet
Controller (rev 05)

a problemy prestali.

S pozdravom,
Peter