IPsec a iptables

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Pondělí Září 25 15:22:32 CEST 2006

Michal Dobes píše v Ne 24. 09. 2006 v 22:41 +0200:

> Tak jsem nasel svoje poznamky ze zacatku roku, kdy jsem na tom badal
> a paket vznikly na danem stroji pred vstupem do IPsec ma prochazet
> nezabezpecen temito retezci:
> mangle.output
> nat.output
> filter.output
>
> V pripade forwardovani prisleho paketu do IPsec tunelu to ma vypadat
> takto (opet pred osetrenim IPsec):
> mangle.prerouting
> nat.prerouting
> mangle.forward
> filter.forward

> [...]
Děkuji za odpovědi, nakonec jsem našel dokument, který problematiku
obšírně vysvětluje.

http://www.xelerance.com/talks/linuxtag2004/IPseconLinux.pdf

Prostě mi to fungovat s native IPsec a racoon fungovat nemůže protože se
to na PRE/POSTROUTING v iptables nedostane. Možnost je použít místo toho
*swan (např OpenSWAN), kde je možné díky KLIPS vyřešit.

Dokument je z roku 2004 a v závěru se píše, že někdo začal práce v
kernelu 2.6, aby se i trafic z IPsec dal pomocí iptables ovládat.

Zajímalo by mě jestli někdo nevíte, zda je to už v vanila kernelu?

Pavel