Apache vs. AD

Marek Blasko bl na mavipet.sk
Pátek Duben 6 09:09:53 CEST 2007

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Existovalo cosi, co za autentizacni sluzbu dokazalo vyuzit Sambu -
> takze na serveru s Apache hodit do domeny Sambu a overovat lokalne vuci
> ni... - zda-li se to však ještě vyviji nevim.
>
> 	Další moznost v teoreticke rovine, která mne z fleku napada je
> vyuzit sluzeb Radiusu... - na Windows je to par kliku a v Linuxu existuji
> siroke moznosti i za 0 penez.

su 3 moznosti:

Ldap: - staci pristup do ldapu. (autentifikacny mechanizmus Base)
Radius: - klasicka radius infrastruktura. (transparentne)
         - je este moznost overovania mechanizmom BASE ktory vyuziva
           sluzieb radiusu. klienti nemusia mat radiusove tikety.
Winbind: - treba mat sambu + radius (v pripade AD) vsetko
            nakonfigurovane a pridane do domeny. odporucam winbind server
            mat nakonfigurovany bez cache (pomalsia odozva pri
            prihlasovani ale rychla na zmeny z AD) Zvlada mechanizmus
            BASE aj NTLM (vsetky moznosti)

Podrobnosti a konfiguraciu si nastudujte u prislusnej dokumentacii.

Pokial su uzivatelia aj mimo domenu (z domenovymi uctamy) ja by som siel
do LDAP a pokial su cisto v domene tak do Radiusu.

Marek Blasko