Co to je inicializace disku?

Petr Vejsada daemon na svoboda.cz
Pátek Duben 6 09:47:04 CEST 2007

Martin Špirk wrote:

> narazil jsem vcera na zajimavy problem. Koupil jsem novy notebookovy disk,
> ktery na rozdil od flasky nebo disku, ktery se koupi rovnou v krabicce
> nebyl, rozdelen ani naformatovan.
> Pripojil jsem jej pres USB redukci ke svemu linuxovemu pocitaci a ... nic.
> Kernel sice neco zaznamenal, ale ocekavane zarizeni /dev/sdb nevzniklo. Pote
> co jsem disk odpojil cely USB subsytem nejak vytuhl, nedalo se pripojit jine

no jedine co me k tomu napada je ze mate nejakou prilis Plug&Play distribuci.
Chtelo by to vedet, co si predstavit pod pojmem "kernel neco zaznamenal".
Jinak "nenaformatovane" disky, t.j. takove, ktere maji nesmyslnou partition
table, se "formatuji" dd if=/dev/zero of=/dev/sd<ten_disk> bs=512 count=1.
Pak fdisk/cfdisk apod. pochopi, ze partition table je prazdna a muzete
vytvaret parcely.

To ze nevzniklo sdb spis svedci o tom, ze kernel nepochopil, ze jde o usb mass
storage, nebo tam mate nejake Plug&Play chytrosti, ktere byly prilis
chytre :)

Zrovna vcera jsem mel USB flashku novou a prazdnou, v mem pripade ovsem
normalne vznikl /dev/sda jako blokove zarizeni s danou kapacitou.

Tak pokud v tom nebyl nejaky divny brouk, domnivam se, ze inicializace disku =
vytvoreni partition table.

--
Petr