Dotaz na server

Martin Hankovec martin.hankovec na ceskearchivy.cz
Pátek Duben 13 21:30:15 CEST 2007

> Tak at si koupi realny OS a ne hracku "zadarmo" = Linux.

Teda vubec by me nenapadlo, jakou bitvu nazoru svym dotazem rozpoutam...:-)
A ze mi dokonce v konferenci o Linuxu nekdo rekne, abych Linux nepouzival mi
pomalu vyrazilo dech. Vubec nehodlam kupovat nejaky "realny OS", kdyz mam
CentOS na 9 serverech a chodi naprosto bez problemu.

> Kdyz uz chce investovat do IBM. /Tohle pisu z domu na IBM PC,
> nedam na ne dopustit. Az mne umre, nahradi ho zase jen IBM PC/

Tak mi poradte jiny server, na kterem mi pobezi bez problemu Linux
(pozadavky viz nize), pokud vite o necem lepsim a levnejsim. Koupil bych
klidne i jiny server (treba HP nebo Fujitsu-Siemens nebo neco jineho), ale u
IBM mi prisla podpora Linuxu relativne bezproblemova a snad nejlepsi (mam v
sitich servery jak IBM, tak Compaq a Fujitsu-Siemens). Bohuzel rady serveru,
ktere by se mi libily uz IBM prestala vyrabet :-( a ted skoro do vseho
strkaji SATA, SAS a napul softwarovy RAID.
Rozhoduje predevsim cena, protoze pro me ucely vetsina beznych serveru (s
jednim procesorem) naprosto postacuje.

> to chce pouzivat, co na tom pobezi, jaky dalsi trend ocekava, ...

Ten server bude fungovat jako webovsky a postovni server s tim, ze k nemu
bude jeste pripojeno externi datove pole Petastore zrejme pres Ultra320 SCSI
nebo FC. Soucasny server (ktery bezi na PC s Celeronem 2.4 GHz, 2GB pameti)
stiha, ale diky tomu, ze musim vytvorit datove uloziste, upgradnu i ten
server. Bohuzel to externi pole s disky je natolik drahe, ze nemuzu vyhodit
dalsich 100000 a vice za server.

Martin Hankovec