Dotaz na server

Breta mail na breta.dot.eu
Neděle Duben 15 19:48:32 CEST 2007

"Martin `MJ' Mares"

> Inu, pokud jste sám malým klukem, tak vidíte ledacos jako hračku
> pro malé kluky, na tom není nic divného :-)
>
> Možná se budete divit, ale mnoho lidí v této konferenci přešlo na Linux
> až po té, co zjistili, že jim vyhovuje daleko více než "opravdové OS"

Znovu pripominam TCO. Premyslejte, pocitejte, ...

===
> Pro RAID1 se davaji vzdy nejmene 3 disky - 2 pracovni a 1 nahradni.

Ne, davaji se dva a kdyz jeden umre za behu se vytahne a nahradi novym,
pokud to hardware umoznuje.
===

Ja jsem vyrustal ve svete, kde bez meho zasahu - v pripade, ze umre nejaky
disk, tak ten spare disk nahradi jeho funkci, chvilku /nekolik hodin/ to trva, data
se presoupnou, vim pak jen to, ze disk #n je mrtvy, ze bych si mel koupit novy.

===
Necítím se být odborníkem přes všelijaké RAIDy, ale neodpustím si jedno
pozorování, které jsem učinil: Málokterý hardwarový RAID dokáže číst
rychleji než 100MB/s (počítaje v to i různé poměrně velké potvory,
===

RAID1, pokud je dobre udelany /a HW/ je pomalejsi pri zapisu,
cca 1.5* - vzdyt zapisuje vse dvakrat, pri cteni by mel byt temer
2* rychlejsi - cte se prece z toho disku, ktery je zrovna ve vyhodne
poloze.
Vse vztazeno k jednomu samostatnemu disku.

IMHO.

My asi pujdeme na RAID5, bouzel jsem zde nenalezl zadne relevantni
info o FreeNAS, je to zalozene na FreeBSD, tapeme, bloudime, ..
zejmena user quota - to nas ted trapi.

--
MJD 54205.812604, Breta, permanentni vyzkumnik.
www.breta.eu