Jak zkontrolovat spravnost instalace balicku?

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Duben 17 21:15:03 CEST 2007

Odpovim hromadne, proč až teď, vysvětlím na konci:

d.petr wrote:

> -- Antonín Mička
> No, možná to pomůže, co zkusit nainstalovat xdm???

	Nepomohlo. Po spusteni se zamozrejme hned nastartoval X, po zadani
jmena/hesla na chvili zhasla obrazovka a pak se zas objevila vyzva na
jmeno/heslo (to jsem zadaval spravne).
	v auth.log se objevily radky:
PAM_unix[544]: (xdm) session opened for user _uzivatel_ by (uid=0)
PAM_unix[544]: (xdm) session closed for user _uzivatel_

> -- Dalibor Straka
> Jakou verzi Debianu mate uvedenou v /etc/apt/sources?

	V /etc/apt/sources.list mam jen
deb http://http.us.debian.org/debian stable main contrib non-free

> Debian obsahuje pseudo balicek x-window-system, ktery ma nulovou
> velikost a obsahuje jen potrebne zavislosti.

	Tak ten (ani ty ostatni podobne) nainstalovan nemam (a to bude asi ta
chyba). Ale ted uz je zrejme pozde, protoze z puvodniho XF86 nezbylo nic.

> -- ced
> Byla to instalace nebo reistalace?

	Prechod ze sarge. (ponekud nepovedeny)

> Proc se ptam, jestli mate namoutovany stary home adresar
> Jestli to nepomuze, vubec bych to neresil a vrazil bych
> do souboru ... ted, je to mozne porad do .xinitrc

	Puvodni soubory jsou uz pryc (odsunul jsem cely adresar /etc/X11) a
preinstaloval. Podobne (na tak radikalne) jsem se zachoval i k adresarum
/usr/X11R6 a /usr/bin/X11.
	Ale vidite?! Treba .xinitrc v /etc/X11/xinit neni. A podle vseho by tam
byt urcite mel! No, to jsou ty divnosti. Pritom odpovidajici balicek
(xbase-clients) je nainstalovan (a ne jednou). No, je videt, ze mam
jeste praci.

> žádná [xkg]dm nepoužívám (osobní vzájemná antipatie)

	Mame dost podobne sympatie.

> -- Marek Nožka
> A když spustíte xinit tak to běží?
> Máte tam nainstalovaný X-ka? Balík xorg, nebo x-window-system?

	xinit stejne jako startx spusti X-ka. Objevi se standardni pozadi a
okno (vlastne okno ne, jen bily obdelnik) terminalu. Z nej muzu pustit
programy, jenze ty se neotviraji v oknech, ale primo na plochu v levem
hornim rohu a samozrejme nejdou postrkovat po plose (protoze to nejsou
okna) a taky mi schovaji ten terminal.
	Ted jsem si to vylepsil, nainstaloval jsem si twm, ten si z prvniho
terminalu pustim a z jeho menu pak muzu poustet dalsi programy, treba i
tuhle Mozillu. :-)

--------------------------------------
	Tak předchozí odpovědi jsem napsal už v pondělí, ale než jsem je stačil
odeslat, Telecom nám ohluchnul na asi 30 hodin linku a bylo hotovo.
	Od té doby jsem však pokročil, xorg už nabíhá i s manažerem, dokonce
mám už i českou klávesnici (což je jistě znát).
	Co jsem udělal: Vzhledem k tomu, že jsem neměl nainstalován xinitrc
(zmíněno výše), přestože balíček byl nainstalován "správně", bylo jasné,
že je něco úplně špatně. Nepomohla přeinstalace (ani vynucená v
aptitude, ani "dpkg -i ..."), pomohlo až kompletní odinstalování balíku
včetně konfiguračních souborů a opětovná instalace. Jediným (ale velkým)
kamarádem byl "dpkg --force-depends -P balik", jinak by se spustila
lavina. Takhle jsem přeinstaloval všechny xorg-ové balíky a už to
funguje. Sice ještě zbývá doladit spoustu věcí, ale už můžu graf.
prostředí použít.

	Díky vám všem za snahu a za inspiraci. A kdybyste náhodou věděli, jak
(nějak hromadně) zkontrolovat správnost instalace (jak zní nadpis :-) ),
byl bych rád za nasměrování. Sice se můžu podívat do každého balíčku a
porovnat jeho obsah s obsahem nainstalovaným na disku, ale hromadná
automatická kontrola by byla přece jen pohodlnější.

	Petr