Dotaz na server

Petr Vejsada daemon na svoboda.cz
Středa Duben 18 10:13:25 CEST 2007

pna.lists wrote:

> Smim se zeptat, zda a cim je podlozena premisa a rovnocennosti HS a SW RAID?
>
> Kdyz chcete vsim zatezovat procesor, proc tam davate SCSI a nikoli levnejsi
> ATA?

tedy uz mi to neda a pridam se - XORovani dnesni procesory prakticky
nezatezuje. Je to tak jednoducha a rychla operace, ze tato rezie je
zanedbatelna. Nevyhodou SW raidu je spis vetsi prenos dat pres sbernici - v
pripade RAID5 je to paritni disk, tedy zalezi na poctu disku v poli, v
pripade RAID1 je to uz vyraznejsi - zde se jedna o minimalne dvojnasobny
prenos dat, pripadne trojnasobny (pri zapisu). Mam tu v jednom stroji nekolik
let RAID5 s radicem IBM ServeRaid a dalsi pole se sedmi disky (6+SPARE)
udelane SW a rozdil mezi nimi vazne nepozoruju.

--
Petr