domeny kos

Martin Duda duda na lib.cas.cz
Středa Duben 18 12:48:22 CEST 2007

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):

> [...]
> síť bootů, které nejste sto detekovat, vázat tedy jakoukoli ochranu (vyjma
> permanentního banu) na konkrétní IP adresu (navíc automatizovaně) je značně
> kontraproduktivní (projeví se "pozitivně" pouze na vytížení vašcih serverů -
> rezie s otevíráním konexí apod., a zvýšený trafic), protože jak časem
> zjistíte sám, pozitivní efekt to nemá v podstatě žádný, zatímco negativní
> ohledně zpožďování nějaké "značně důležité" komunikace (poslanou naprosto
> nevhodným a _nikdy_ k tomu určeným kanálem) zažijete na bedrech od vedení

vse vyse popsane jsem jiz samozrejme zjistil uz davno...i tu "znacne
dulezitou" komunikaci typu obrazku z me uzasne dovolene nebo videoklip s
necim choulostivym ;) ktera nesnese odkladu...ale vazne...me zajimal
princip, jak detekovat slovnikove utoky, ktery zminoval kolega vyse..tot
vse a odpovedi jsem se zatim nedockal ;) pokud mel na mysli greylist,
tak ten mam nasazeny...

> 	Zkuste tedy především definovat jaké útoky chcete pokud možno
> eliminovat a z jakých zdrojů (uvědomte si, že všechny lze v principu
> distribuovat - SMTP to má jaksi by-design) a teprvé poté se zaobírat
> technickými detaily implementace obrany.

no to je prece jasne...nejde o utoky typu prolamovani slabin napr.
webserveru, ale o rozesilani nevyzadane posty a s tim spojene problemy -
traffic, zatizeny server, bordel ve schrankach atd....nejaky patek se uz
spravou postovnich serveru zabyvam, takze nejsem uplny zelenac, ale ucit
se stale neco noveho je v tomto oboru bezne...ano, SMTP protokol je jiz
od "prirody" slaby v obrane pred zneuzitim...neni bohuzel jediny :(

> 	Doménový koš na SMTP mail sevreru není v principu nic špatného ani
> sprostého, jeho smysluplné využití se dá taktéž definovat a je to tedy o
> potřebách, požadavcích a prostředcích.

to jsem nikdy netvrdil :) take jsem ho pouzival/pouzivam...takze v tomto
se nikterak nerozchazime...kolega vyse mel vuci nemu namitky...

Duda