FC6 - jak se zbavit /dev/mapper?

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Čtvrtek Duben 19 14:03:41 CEST 2007

Ahoj,

pred par dny jsem presel z FC5 na FC6 (x86_64) a ejhle nemam pristupny
partisny na SATA disku jako /dev/sda1 a sda2, ale jako
/dev/mapper/isw_degjhgdcgj_RAID1p1
/dev/mapper/isw_degjhgdcgj_RAID1p2

a nemuzu se toho zbavit. Nasel jsem na internetu spoustu navodu, jak
RAID rozchodit, kdyz stavkuje (nejcasteji na ICH7), ale jak se toho
zbavit jsem nenasel. Navic je mi divny, ze se mi vytvorily zarizeni
isw_xxx, protoze mam cipset nvidia nForce 3 250Gb a ne intel.

Device fily /dev/sda1 a /dev/sda2 v systemu porad jsou, ale pri pokusu o
primontovani dostanu hlasku:
[root na localhost ~]# mount -t ext3 /dev/sda2 /archive -o ro
mount: /dev/sda2 is not a valid block device

[root na localhost ~]# ls -l /dev/sda*
brw-r----- 1 root disk 8, 0 Apr 19 10:15 /dev/sda
brwx------ 1 root root 8, 1 Apr 19 10:15 /dev/sda1
brwx------ 1 root root 8, 2 Apr 19 10:15 /dev/sda2

[root na localhost ~]# ls -l /dev/mapper/
total 0
crw------- 1 root root  10, 63 Apr 19 10:15 control
brw-rw---- 1 root disk 253,  0 Apr 19 10:15 isw_degjhgdcgj_RAID1
brw-rw---- 1 root disk 253,  1 Apr 19 08:16 isw_degjhgdcgj_RAID1p1