Megaraid SRCS28X a slamd64 - velky load

Sobota Duben 21 00:37:20 CEST 2007

On Mon, 16 Apr 2007, Petr Vejsada wrote:

> Objevuje se vysoky load (na serveru s raid-5 az 12 (!), na serveru
> s raid-1 "jen" kolem 5-ti. Bonnie++ samotna dokaze server s raid-1
> vytizit na load 5, na druhem serveru je to jeste horsi.

Podobné efekty jsem pozoroval, když jela komunikace se zařízením přes PIO
místo DMA. Což asi u "SATA RAID řadiče SRCS28X" nebude ten případ (i když
jeden nikdy neví...), ale možná se driver dostane do nějakého úchylného
stavu, kdy se to chová podobně. Žhaví to CPU, nebo je to "jen" iowait?

> - pokud ovsem nabootuju z live-cd kompletne, nasledne se chrootnu na muj
> filesystem a spustim bonnie++, load je max. 1.1 a rychlost je naprosto
> nesrovnatelna - [...]

Pravděpodobně to nemá rádo, když se disk používá moc brzo při startu
systému. Možná v tom hraje roli pořadí inicializace driverů, možná to chce
po inicializaci chvilku "odležet".

Nebo se při startu z disku (narozdíl od plného bootu z live cd) provede
něco ošklivého, co to rozbije (typu hdparm, ale nemusí to být tak zjevné).