clear cmos

d.petr d.petr na post.cz
Středa Duben 25 23:25:07 CEST 2007

kzvonecek na volny.cz wrote:
> Dobrý den,
> promiňte, že obtěžuji, ale mám problém s notebookem. Přestala
> fungovat myš a klávesnice ve Win XP a nelze se dostat do BIOSu. Pokud
> zavedu Linux Mandriva One, tak klávesnice jde. Z výše uvedeného
> usuzuji na problém BIOSu a proto hledám jak smazat softvérově CMOS
> paměť. Zaujal mě Váš příspěvek s poznámkou o možnosti smazání
> paměti. Mohl by jste mi prosím blíže popsat tento postup?
> Předem děkuji za ochotu. S pozdravem Karel Zvoneček

	Nejsem ten, na koho se obracíte. Ale že by za toto mohl BIOS? Dejme tomu.
	Ťuknul jsem do vyhledávače a jednak jsem zahlédl nějaký článek, kde
psali něco ve smyslu "vyndat baterie a na 10 vteřin stisknout ON/OFF"
(nejspíš neplatí obecně), a jednak jsem narazil na odkaz

http://www.instaluj.cz/cz/katalog/utility/systemove-nastroje/cisteni-pocitace/cmos-clear/

Zkuste pohledat, když už máte toho Mandraka, třeba bude někde nějaká
jednoduchá rada přímo pro Váš stroj.

	Petr