HTB - quantum problem

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pátek Srpen 3 13:31:29 CEST 2007

DD,

snazim se odstranit warning:
kernel: HTB: quantum of class 10001 is big. Consider r2q change.

ktere se objevuje pomerne sporadicky (= nekolikrat za den )

pricina je mi jasna - ale nedari se ji odstranit:-). Zadna trida,
jejiz ID by obsahovalo 10001 na serveru neexistuje. Chvili jsem si
myslel ze takto HTB maskuje tridu 1:1 ale ani manipulaci s r2q ci
quantum u teto tridy se mi nepodarilo warningy odstranit....

HTB konfigurace v tomhle pripade je pomerne jednoducha - root class
1:1 a pod ni nekolik set trid na stejne urovni (ty maji vsechny
definovano quantum rucne) do kterych je pomoci hashovaci funkce filtry
pridelen tok vybranych IPcek

povel

/sbin/tc -d class show dev eth1

u podrizenych trid zobrazuje pro quantum velikost explicitne
definovanou konfiguraci. U root class 1:1 ale nikoliv (format
zobrazeni je zcela jiny). Predpokladam, ze to je vlastnost vypisu -
nebo opravdu definice kvanta chybi? Root class ma rychlost 100Mbps
cili r2q by pro udrzeni quanta mezi 1500-60000 bylo pomerne vysoke
(pokusy s nastavovani r2q nepomohly)

diky
D. Toman