Traffic shaping s dvema routery

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Úterý Srpen 7 16:16:16 CEST 2007

Zdravim lidicky!

Mam takovy dost specificky problem ohledne traffic shapingu. Mam LAN,
ktera ma jako gateway nastaveny linuxovy server. Potud to je zcela bezna
situace, ale ted se to zacne komplikovat. V te LAN je jeste jeden Cisco
router, ktery zabezpecuje VPN spojeni. Tudiz je na linuxovem stroji
nastavena routa a veskere pozadavky jdouci na VPN-kove site jsou
presmerovany na Cisco router (paket prijde a odejde pres jeden eth) a
zbytek jde skrz linux do internetu (klasicky z jednoho eth na druhy +
nat). Nicmene jak zminovany Cisco router, tak linuxovy server maji jedny
draty a jedno pripojeni do internetu. No a problem spociva v tom, ze ja
potrebuji garantovat nejakou sirku pasma pro VPN spojeni z Cisco routeru
a teprve zbytek pasma prenechat ostatnim pripojenim do internetu.
Priznam se, ze jsem zatim s traffic shapingem nemel tu cest, takze si
rad necham poradit. Otazka je jestli to je vubec resitelna situace,
protoze co jsem tak pokukoval po nejakych informacich, tak se shapuje v
podstate odchozi provoz, ale ten je tady ne na jednom ale na obou
sitovych rozhrannich. Mate nekdo nejaky napad, jak to co mozna
nejelegantneji vyresit?

rudiik