filesystem pro mysql

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Úterý Srpen 14 12:21:20 CEST 2007

On Tuesday, August 14, 2007 10:06 AM ,
Kocourek Lukas <kocour na direcat.net> wrote:

> Mam tam 4 disky + hotspare, pokud tam dam raid 10, tak mi pojedou 2
> disky soucasne, pri raid 5 mi jedou 4.. ano dopocitava se parita,
> ale
> je tam vcelku vykonny radic s 512MB a write back cache. Myslite ze
> raid 5 vs raid 10 bude takovy rozdil ? Jedna se o weby, takze
> alespon
> 80% dotazu bude SELECT

nasel jsem sve poznamky z 5 let starych testu.

RAID radic Intel SRCU32  s 256 MB RAM,Intel server deska s 2xXeon.

mereni rychlost zapisu a cteni pomoci:
time dd if=/dev/sda1 of=/dev/null bs=8k count=100000
time dd of=/dev/sda1 if=/dev/zerol bs=8k count=100000
vzdy bylo provedeno cca 4 az 5 mereni

*jednotlivy disk:
cteni: 18s
 zapis: 17s (cca 46MB/s)

*raid10 na 4 discich, stripsize 128kB:
cteni: 7.4-9.5s (cca 82MB/s-105MB/s)
zapis: 17.5-27.6s

*raid10 na 4 discich, stripsize 32kB:
cteni: 13.5-15.5s
zapis: 13.3-19.0s

*raid5 na 3mi disky
cteni: 12.3s
zapis: 38-52s

netusim proc jsem tenkrat mel RAID5 jen na 3 discich. Myslim, ze me
tenkrat kolega tlacil k uspore jednoho disku (vzhledem k tomu, ze to
tenkrat nebylo uplne zadarmo a tech masin se kupovalo vic) a ja mu
potreboval dokazat, ze to neni ono.

Nejlepsi je asi si to na te masine primo otestovat - pokud je jeste
mozne rozhazet pole...

D. Toman