filesystem pro mysql

Petr Baláš petr.balas na gmail.com
Úterý Srpen 14 21:17:14 CEST 2007

IMHO dat RAID5 na databazi neni optimalni. Pro cteni to neni problem ale
u zapisu (kde DB bude nahodne zapisovat stranky t.j. 4kB bloky bude kazdy
zapis znamenat nejprve cteni ze vsech disku aby se mohla dopocitat parita.
Velka cache sice dost veci schova ale i tak bych osobne volil RAID10.

Sekvencni cteni/zapis bude u RAID5 v pohode ale to IMHO neni pripad
databaze takze testy pomoci hdparm jsou uplne mimo misu.

Petr Balas