postfix a smtpd_recipient_restrictions

Jan Volešák volesak na aristia.cz
Čtvrtek Srpen 16 08:50:23 CEST 2007

Dobreho dne preji,
zapasim s necim podobnym (hromada spamu) a tak dle pravidel konference jsem nejprve hledal. Nasel jsem odpoved viz nize ale kdyz jsem hledal v postfix manualech, nasel jsem, ze pro odesilatele je urcena sekce:
http://www.postfix.org/postconf.5.html#smtpd_sender_restrictions
nikoliv tedy:
http://www.postfix.org/postconf.5.html#smtpd_recipient_restrictions

Takze jsem vytvoril toto:

smtpd_sender_restrictions = reject_unknown_sender_domain,
    check_sender_access hash:/etc/postfix/access
smtpd_recipient_restrictions =
 reject_non_fqdn_recipient,
 reject_unknown_recipient_domain,
 reject_unauth_pipelining,
 reject_non_fqdn_recipient,
 permit_mynetworks,
 reject_unauth_destination,
 reject_unverified_recipient,
 reject_non_fqdn_sender,
 permit

Muze mi to prosim nekdo okomentovat, tedy spise zkritizovat? Jde o to, aby se odmitlo co nejvice spamu, ktere pochazeji zrejme z ruznych zavirovanych PC z Internetu. Mozna i domena bude odesilatele bude naspoofovana. Mozna bych volil mechanizmus, ktery kontroluje zda ma protejsek korektni PTR popr. MX nepujde-li to jinak
Dekuji za odpovedi
Honza Volesak