Dve brany do internetu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Srpen 20 01:30:39 CEST 2007

On Sat, Aug 18, 2007 at 10:16:50PM +0000, Yaplik Yaplik wrote:
> Zdarec,
>
> to co potrebujes se jmenuje VRRP, jedna se o protokol
> pro redundanci routeru, funguje to tak, ze nastavis
> jako gw a dns virtualni ip (dalsi ip v seg) o kterou
> se ty dva routery poperou, vrrp zaruci to ze ji bude mit
> zaroven jenom jeden (master) a druhej (slave) kontroluje
> dostupnost mastera s cilem si ji uzurpovat pro sebe
> jakmile master odejde

zdravim,

o vrrp jsem premyslel, ale kdyz jsem jej pouzival, jeste jsem mezi
mastrem a slavem tahal krizeny UTP kabel, pro pripad, ze by selhal
switch. Tahat kabel v dane firme nelze, jedine optiku pro prime
propojeni. Tady by se naopak z toho mohlo tezit ;-)

Selhani nejakeho switche by rozdelilo sit vejpul a v kazde by
se zachovala pri VRRP brana. Vypada to jako dobre reseni i pro
pripad vypadku switche (obcas jeden umira na ctvrt hodiny, zrejme
jej bori nejake windowsi pakety).

Nevidi nekdo v VRRP a me uvaze nejakou chybu takhle v pul druhe rano?

-- Dalibor Straka