Posunuti uptime

Ondrej Cecak ondrej na cecak.cz
Pondělí Srpen 20 16:32:19 CEST 2007

Dne pátek 17 srpen 2007 19:05 Pavel Kankovsky napsal(a):

> To je dosti zajímavé, protože uptime (de facto čítač jiffies) se počítá
> nezávisle na nastavení systémových hodin, když s nimi hýbáte, tak to na
> uptime nemá žádný vliv. Tohle spíš vypadá, že si Váš počítač ve slabé
> chvilce myslel, že opravdu uplynulo strašně moc času (a systémové hodiny
> pravděpodobně přetekly do minulosti). Pokud to nechcete řešit rebootem,
> tak snad jedině přímý zápis do jaderné paměti. Ale pokud to zkusíte, tak
> nejspíš skončíte také u toho rebootu, protože spousta kódu předpokládá, že
> jiffies monotónně roste a zcvokne se, když to bude porušeno.

Dekuji za odpoved, ted mi to dava smysl; myslel jsem, ze to je jenom vec
hodin. System funguje dobre uz par tydnu, jenom obcas clovek narazi na veci
typu:

update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-2.6.18-4-686
find: arithmetic overflow while converting +41439 days to a number of seconds

OK, budiz reboot.
--
Ondřej Čečák