Samba - prava podle ip adres

Ludek Finstrle luf na pzkagis.cz
Úterý Srpen 21 11:05:08 CEST 2007

Tue, Aug 21, 2007 at 09:10:08AM +0200, Dal Horinek napsal(a):

> To by fungovat mohlo, ale trosku bude problem, ze do jednoho adresare ma
> treba pristup 5 lidi, 3 z toho k zapisu.
> takze kdyz bych mel napriklad
>
> 10.0.0.10.conf
> [adresar]
> force user = karel
>
> tak pokud bych vytvoril
> 10.0.0.11.conf
> [adresar]
> force user = pepa
>
> tak se ten prvni share prepise, ze?

Jak prepise? Includne se jen ten s danou IP, takze o prepisovani rec byt
nemuze. Zkratka se pouzije ten spravny. Ale je to takove divne reseni
a nedej boze, aby si jednou lidi povymenovali stroje :o)

> Kazdopadne lze pouzit groupy, ale tim se dostanu jen na treba 3 lidi, co

Mnohem lepsi a univerzalnejsi varianta.

> maji zapis a nevim, co s tema zbyvajicima 2, co maji jen pravo cteni

Existuje read list a write list ;o) (obecne man smb.conf je dobre cteni)
Takze vytvorit vzdy skupinu share1 a share1-read a naflakat lidi do
skupin dle potreby. No a:

[share1]
write list = @share1
readlist = @share1-read

Kdyz z vas vypadne k cemu to potrebujete, tak se da i poradit.

Luf