Software na zalohovani

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Srpen 22 22:43:26 CEST 2007

Ahoj,

po roce koncim projekt a hodlam se vrhnout na programovani dalsi
vecicky. Nedari se mi najit vhodny zalohovaci software a na vsech
serverech resim zalohu ruznymi skripty a ruznym hardwarem. Sam jsem
nenasel idealni zalohovaci software. Jeste nezli zacnu programovat
stoprvni implementaci piskvorek, chci se dotazat chytrych hlav zde
v konferenci, jestli neznaji opravdu dobry open-source backup sw?

Muj zamysleny software *nema* byt konkurenci opravdu obrovskym
enterprise resenim typu IBM Tivoli, ktera funguji velmi dobre na
linux/aix/win a jiste i dalsich. A ma nastroje radkove, graficke, webovy
interface i ovladac pro pohyb ramene robota pro vyber spravneho LTOcka
podle caroveho kodu.

Chtel bych vytvorit spise mensi software pro male a stredne velke firmy,
ktere si nemohou dovolit koupit tivoli a platit si jeho admina.
Obrovske firmy jiste budou mit penize na drahy multiplatformni sw. Zatim
je cilovou skupinou rodinka Linux/BSD/Solaris/MacOS, ktere mam moznost
testovat.

Zatim delam podrobny pruzkum bojiste (mesic). Pak budu planovat (dalsi
mesic-dva) a nakonec si teprve zvolim programovaci jazyky pro jednotlive
komponenty.

Mam zatim predstavu o par nutnych featurach jako sifrovany prenos nebo
alespon rozumna ochrana proti zmene dat behem prenosu. Dalsi stezejni
vlastnosti je bleskove vzkriseni celeho systemu po zemreni diskoveho
pole nebo jen samotneho disku.
-- Dalibor Straka