Raid - migrace za behu systemu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Prosinec 6 14:35:57 CET 2007

On Thu, Dec 06, 2007 at 12:12:09PM +0100, Cramer wrote:
> Ano, google jsem zkousel, ale nic, co by mi odpovedelo na moje otazky
> jsem nenasel.
> Mate pravdu, raid 5 bude rozumnejsi.
> A jak je to co se tyce velikosti disku? Mam namysli konkretne to, ze na
> raid budu pouzivat 3x 80gb hdd, ale aby mi fungoval raid 5, tak
> potrebuji 4 disky. Musim pouzit opet 80gb hdd nebo muzu i vetsi?

mdadm nepouziva disky ale partitiony. Vezmete disk, udelate na nem jednu
velkou partition 80GB a date ji typ linux raid. Na raid 5 staci 3 disky,
ale je to skoda.

> Nicmene to stale neresi ten problem s migraci za behu :(

V pripade, ze se rozhodnete pro raid 1+0 se 4 disky, bude situace
trivialni.
1. na novem disku udelate jednu velkou raid partition
2. vytvorite raid 10 v degradovanem rezimu (s chybejicim diskem)
3. zkopirujete si partitiony napriklad takto
   sfdisk -d /dev/hda | sfdisk /dev/md0
4. zkopirujete si data na nove
5. staremu disku vytvorite jednu velkou raid partition, pridate
   ho do pole a spustite rebuild

Je take mozne misto jedne velke raid partition udelat pro kazdy oddil
jednu malou a ty pak davat do mirroru (tak to mam treba ja).

Pro raid5 urcite pujde udelat neco podobneho. Mozna to bude jednodussi
mozna slozitejsi ;-).
-- Dalibor