Swap a MD raid

Jan Houstek Jan na houstek.net
Pondělí Prosinec 10 11:08:20 CET 2007

On Sun, 9 Dec 2007, Jaroslav Lukesh wrote:
> Prakticky to používám nad raid1 a to velmi intenzivně, nikdy mi to ale
> takto neslítlo (padal než se stroj "zahořel", do půl roku od výroby,
> nebo že mu někdo vypnul šťávu).

Omlouvám se za nepřesnou formulaci -- jde mi o potvrzení na úrovni kódu
jádra. Zkušeností, pozorování, zátěžových testů atp. mám dost vlastních.

Před pár lety jsem si dělal takovou rešerši a tehdy jsem zjistil, že swap
na raid1 (přes MD) není bezpečný a skutečně může vést k deadlocku.
Podařilo se mi to i exploitnout. Od té doby dávám swap mimo raid, což má
zas tu nepříjemnost, že při poruše disku téměř jistě stroj vytuhne.

Od té doby ale snad údajně už touto bolestí md driver netrpí (a dokonce
snad ani loopback, VFS vrstva při swapu v souboru, či většina zařízení
realizovaných přes device-mapper včetně LVM).

Než se ale zas ponořím do zdrojáku (který se v tomto ohledu změnil k
nepoznání), zajímalo mě, zda už někdo neřešil totéž.

-- Honza Houštěk