Kodovanie nazvov suborov

Bruce liko na wardogs.sk
Pondělí Prosinec 10 16:38:36 CET 2007

Juraj Vaclavik wrote:
> zkusil bych si u dokumentace apače najít AddCharset, resp. AddDefaultCharset -
> u mě to je v /etc/apache2/mod_mime-defaults.conf. Kromě toho, ač si
> nabodeníček velice vážím, raději se jim u jmen souborů vyhybám.
>
> zdravím
>
> jik

Na riesenie som stale neprisiel, AddDefaultCharset len sposobi, ze
apache nastavi hlavicke conent-type dane kodovanie. Neviem vobec co je
#c3a1 za znak (zrejme cisto praca browsera), ale ak v prehliadaci zadam
namiesto dlheho "a" znak %e1, tak mi to nacita korektne. Firefox toto
defaultne prehodi, IE a Opera ale posielaju #c3a1, konqueror tiez
funguje korektne. Riesenim by sice teoreticky mohlo byt mod_rewrite a
znaky "opravovat", ale nieje to uplne ono.

Testoval som toto na dvoch serveroch inych spolocnosti a chovanie je
identicke, takze to budem povazovat za standardnu feraturu a nie chybu
na mojej strane :)

PS: dany web robil tazky amater (napr. 1,5MB jpeg nacitava a zmensuje v
html a podobne), ale u takychto pripadov sa clovek nauci celkom dost
veci, ked sa s tym musi babrat a zistovat :)

Bruce