Linux na PC s 88MB RAM

Jiri Lisicky lisicky na opt.cd.cz
Úterý Prosinec 11 16:40:56 CET 2007

Milos Prudek píše v Út 11. 12. 2007 v 15:45 +0100:
> Potreboval bych dostat Linux na PC s 88MB RAM. PC ma celkem 96 MB RAM, ale 8
> MB je sdilena grafika.
>
> Je to stary Celeron 333MHz. Nemel by slouzit jako samostatny PC, mel by
> slouzit jen pro dalkovy pristup k X serveru.
>
> Zkousel jsem Damn Small Linux ruznych verzi, naposled verzi 4.1. Kernel se
> spusti (resp zrejme se spusti initrd, objevi se hlasky o nalezenych pevnych
> discich atd. ale pak se vypis zasekne na hlasce:
> RAMDISK: found compressed image at block 0
>
> a dal se to nepohne.
>
> Krome Damn Small Linux jsem pred pulrokem zkousel i Knoppix, taky to
> [...]

Knoppix určitě (DSL si nejsem jistý) má filesystém komprinovaný, aby se
tam toho vlezlo víc. Ušetří to sice kapacitu media, ale vše se za běhu
rozbaluje - což žere procesorový čas a samozřejmě RAMku. Chce to distro,
které nepase po tom aby se tam toho co nejvíce vešlo, ale které je
vhodné na stroj se slabším HW.

Pokud to bude sloužit k dálkovému přítupu k X serveru, co takhle to z
toho serveru rovnou bootovat? viz. projekt LTSP a máte po problémech