64bit versus 32bit OS

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Úterý Prosinec 11 22:46:25 CET 2007

Dobry vecer vespolek!

> Recenzenti k procesorum se mi zdaji casto uplne mimo, kdyz
> zminuji 64bitove rozsireni. Pokud zrovna fandi AMD, pak to do nebe
> vychvaluji, pokud fandi Intelum, pak to nezminuji.

Ja se jim ani moc nedivim, Intelove starsi nez Core meli EM64T
ukrutne pomale.

> Predstavme si aplikaci ve verzi 32 bit i 64 bit, ktera k tomu, aby
> vyresila ulohu dane slozitosti S, musi dynamicky alokovat m1 pameti
> v 32bit verzi a m2 pameti v 64bit verzi. Neco jako vypocet pi na mnoho
> desetinnych mist (to je samozrejme nepotrebna blbost, muzeme si ale
> predstavit i uzitecnejsi ulohy). Je zrejme, ze m2 > m1, samozrejme
> zalezi na datove strukture, ovsem domnivam se, ze v kazde datove
> strukture se vyskytuje vyznamne mnozstvi pointeru, takze treba nebudu
> daleko od pravdy, kdyz budu uvazovat m2 = 1,5*m1.

Prijde mi, ze to je od pravdy velice daleko, mnohe programy ukladaji
v pameti spis retezce nez pointerove struktury. Konec koncu zrovna ten
zmineny vypocet pi spotrebuje pravdepodobne plus minus chlup stejne
pameti na obou architekturach.

> Necht mame v
> pocitaci 4GB RAM a slozitost ulohy S je stanovena tak, ze m1 = skoro 4GB
> (az na male mistecko pro system).

Kterezto male mistecko je obvykle 1GB :-)

Myslim, ze takovymito uvahami se k zadnym smysluplnym vysledkum nedostanete.
Daleko lepsi by bylo zmerit realne pametove naroky nejakych konkretnich
aplikaci.

			Mejte se skvele
						Martin Mares