64bit versus 32bit OS

Michal Schmidt xschmi00 na stud.feec.vutbr.cz
Středa Prosinec 12 10:30:52 CET 2007

On Wed, 12 Dec 2007 09:42:45 +0100
"Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek" <PaJaSoft na FoNet.Cz> wrote:

> 	V tom případě nechápu proč jsme ho již v historii několikrát
> měnili...

Protože delší než 16-bitový int byl výhodný v praxi. 64-bitový už by
byl prakticky spíše na obtíž.

> Krátkou rešerší jsem nalezl např. tuto definici:
>
> 1.  A common name for the {integer} data type. In {C} for example, it
> means a (signed) integer of the computer's native {word length}.

Tato citace je odkud? Nemyslím, že z nějaké normy jazyka C.

> 	Chcete říci, že __nativní__ velikost je v 64-bitovém CPU
> 32-bitové číslo?

Co je to vlastně nativní velikost? Mám pocit, že je to pojem, který si
někdo zavedl jenom proto, aby mohl zaškatulkovávat procesory podle
jejich bitovosti. AMD64 CPU má efektivní instrukce pro práci s
32-bitovými i 64-bitovými registry.

Michal