64bit versus 32bit OS

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Středa Prosinec 12 10:52:20 CET 2007

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):
> 	V tom případě nechápu proč jsme ho již v historii několikrát
> měnili... Krátkou rešerší jsem nalezl např. tuto definici:
>
> 1.  A common name for the {integer} data type. In {C} for example, it means
> a (signed) integer of the computer's native {word length}.

Přiznávám, že specifikaci ANSI C ani C99 jsem nečetl, ale jsem
přesvědčený, že je tam něco jako:

sizeof(char) == 1
sizeof(char) <= sizeof(short) <= sizeof(int) <= sizeof(long)

Z toho mi plyne, že pokud by sizeof(int) bylo 8, tak si můžu vybrat, zda
sizeof(short) bude 2 nebo 4, ale datový typ zbylé velikosti nebude možné
použít. Současný stav na AMD64 sice může vypadat nelogicky, ale existují
datové typy všech velikostí.
Jak toto řeší jiné 64bitové architektury? K Alphě se už nedostanu...

Láďa