Transparentni ochrana

Synek Miloslav synek na pbtisk.cz
Středa Prosinec 12 13:50:28 CET 2007

> Zdravim,
...taky zdravím

> resili jste nekdo uz podobny problem?
...resil, ale bohuzel, kompletni reseni mam ulozene
v supliku hned vedle funkcniho prototypu
perpetum mobile
... jinymi slovy, alespon dle meho nazoru:
tudy ne, tudy cesta opravdu nevede.

> Potrebuju pred sit umistit router, ktery by mi filtroval
> sitovy provoz na viry a spyware a podobny plebs., tak abych
> pokud mozno na klientskych stanicich nemusel konfigurovat
> zadnou ochranu (maximalne vymeneni IE za FFox a podobne
> upravy.). Doplnim jeste, ze se jedna prevazne o Windows stanice.
...nejaka castecna reseni samozrejme ano (AV kontrola na mailserveru,
pripadne http, ftp apod.- treba na proxy), ale nejak me nenapada, jak
napriklad zkoumat sifrovane prenosy (treba ssl), jak zkoumat zaheslovane
archivy prenasene pomoci ftp atd. atd. jinde, nez na cilovem klientu.

> To same bych potreboval pro firewall. (Aby na stanicich
> nemusel byt personal firewall).
>
> Momentalne resim, jakym zpusobem jej nakonfigurovat. Jsem
> zvykly na Debian a Ubuntu, ale pokud existuje distribuce,
> ktera se timto primo zabyva...?
...tohle jiste problem neni, sam pouzivam Debian (jsem na nej
zvykly), jinak mnoho spec. dister - smoothwall, mandrake snf
ty mě napadly v tuhle chvili, ale bude jich jiste mnohem vic.

S pozdravem

Miloslav Synek
Počítače jsou výborným pomocníkem při řešení těch problémů,
které by bez nich vůbec neexistovaly......