Postfix a spam

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Prosinec 15 14:04:43 CET 2007

On Sat, Dec 15, 2007 at 04:27:12AM +0100, Petr Vileta wrote:

> To jste hodne radikalni. Ja pouzivam lokalni spam filtr na workstation
> (SpamPal), ktery ma take bayesian filtr, blacklist, whitelist atd.) a asi tak
> 5% spamu, oznaceneho jako 100% spam jsou maily, ktere me zajimaji. A to ho
> opravdu uz 5 let ucim (krmim) priklady (ham, spam). Napriklad uzivateli,
> cesko-nemeckemu tlumocnikovi, prijde nemecky psana zadost o prispevek na
> charitu pro Africke deti. On je dobry tlumocnik, hodny clovek, ale v internetu
> se moc nevyzna. Takze mi co cele preposle a na zacatek vlozi cesky psanou
> [...]

Moje konfigurace postfixu odmita spamy v prijimacim rizeni. Takze spam
s hodnotou nad 10 dostane 550 a mam vystarano. Pripadnemu poctivemu
odesilateli se vrati e-mail jako nedorucitelny. Takoveto samotne reseni
by bylo prilis vykonove narocne. Proto jej kombinuji s greylistingem,
prisnyma pravidlama na ehlo, domeny atd.

-- Dalibor Straka