Ubuntu ve firemní síti.

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Prosinec 17 13:02:09 CET 2007

Dd,

On Wed, Dec 12, 2007 at 02:50:00PM +0100, "Petr \"Qaxi\" Klíma" wrote:
> mno ...
>

> 3) Ubuntu neni cool, je to "za...." (zatrachtilá) distribuce založená na
> "*.deb" balících (HUMOR)
>   -1 bod - už třetí den bojujeme s vytvořením vlastního seedu (přeci
> nebudu na každý stroj sahat a spouštět postinstall script ...)

toto jsem nepochopil?

>   -1 bod - popisy nastavení na doc.ubuntu.com jsou většinou pro 6* a na
> 7.10 nefungují

to je pravda.

>   -1 bod - balíčkovací systém který potřebuje nadstabu nadstavby abych
> zjistil "který nainstalovaný balík obsahuje soubor pam_ldap.so"
>       (dpkg -> apt-get -> apt-file) to je unikátní přivětivost ....
> (zaplať Marx za rpm -> yum ) (já vím, že má mouchy, ale rychlost fakt
> neni všechno ...)

Balickovaci system to umi, akorat chce celou cestu k tomu
souboru a trosicku (opravdu jen mirne) precist man stranku:

dpkg -S /lib/security/pam_ldap.so

Alespon me to funguje skvele.

A jeste jednu pouzivanou funkci:

dpkg -L jmeno_baliku_bez_.deb

(to kdyz se chci dozvedet, kde ma ten ktery balik konfiguracni
soubory a nechce se mi hledat v /etc... Tohle ovsem vypise
VSECHNY soubory v baliku, takze je to nekdy treba prohnat vhodnym
grep-em)

>   -1 bod - neschopnost vytvořit "instalační otisk" současného systému
> (ano ... zapoměl jsem na hnusné RedHatí system-config-kickstart, ale to
> debianisti nepoužívaj, vědí proč, instalák ho sice načte, ale
> interpretuje asi tak 1/3 ... proč taky ... cool boys používají
> debconf-get-selections s přehlednou syntaxí ...)

dpkg --get-selections > neco

na cilovem stroji:

dpkg --set-selections < neco

a pak

apt-get -f install

>   -0.01 bodu - ... a vůbec hrozně málo se to podobá distrům  od RH ;-)
> (opět POKŘIVENÝ HUMOR)

zaplatpambu :-)

>   +1 bod - na desktopu vše funguje jak je očekáváno
>
>   => plusové body vyhrávají, vítězem je UBUNTU 7.10 (s výhledem na 8.04 LTS)
>

> Na co jste se ptal ?

A na co jste si stezoval? :-)

> --
>
>    Petr Klíma