OT: Prosba o spolupraci pri testu nolistingu

Pavel Chyský chysky na NO_SPAM_svtpisek.cz
Pátek Prosinec 28 09:58:23 CET 2007

Tak nevim, jestli tohle neni novy zpusob ziskavani emailovych adres do
spamerovy databaze (viz odesilatel: totojepast), ale chci verit ze ne a
zkusebni maily jsem odeslal.

Moc by mne zajimalo vyhodnoceni nolistingu po nejake dobe nasazeni, i
kdyz vim, ze z jednoho pripadu nelze delat obecne zavery.
Tipoval bych, ze vysledky nebudou prilis vyrazne, z techto duvodu:

- velka vetsina spamu, ktery k nam projde, je pres open relay
regulerniho MTA
- kdyz jsme jeste meli sekundarni MX, tak vetsina spamu od "hloupych"
spambotu chodila rovnou na sekundar. To se da vylepsit tim, ze "fake" MX
budou dva (na zacatku a na konci) a ten skutecny bude mezi nimi, ale
cert vi, co si pak ten robot vybere, jestli druhy nebo posledni. Taky
pak potrebuju ne jeden, ale dva stroje s verejnou IP.
- hloupy spambot obvykle nema reverzni DNS, takze pri kontrole na RDNS
jich stejne moc neprojde.

Faktory, ktere hovori proti nolistingu, jsou stejne jako u greylistingu:
- pokud ma nektery "divny", ale korektni serever problemy s
greylistingem, bude se mozna stejne spatne vyrovnavat s nolistingem
- bude to fungovat jen tehdy, kdyz to nebude tak rozsirene, aby stalo za
to naucit spamboty tyhle slaboucke zamecky otevirat.

Pavel Chyský