Jak udělat PC s prohlížečem WWW

Michal Jezek kiwi.fon.tis na atlas.cz
Čtvrtek Únor 1 06:49:50 CET 2007

Zdravím všechny.
     Dostal jsem za úkol na minipočítač RB-261 (XtendLan), který má procesor 200 MHz,
120 MB RAM a 4 GB CF disk, nainstalovat libovolný operační systém a grafický prohlížeč
WWW. Tento prohlížeč má zobrazovat údaje z našeho docházkového systému, zejména seznam
osob v budově. Tak zní zjednodušeně zadání.
     A teď jak na to? Zkusil jsem nainstalovat na to můj oblíbený Slackware 10.2 s jádrem
2.4.31 a distribucí dodávaná X-ka a fluxbox. První problémy nastaly při samotné instalaci,
protože, jak jsem se později dozvěděl, na CF kartu nelze přistupovat přes DMA a to samozřejmě
jádro na instalační médiu nevědělo a instalace nedoběhla až do konce. Vybrané balíčky
se nainstalovaly, ale závěrečná konfigurace zamrzla na vytváření cache fontů pro X. Ručně
jsem to tedy dodělal (lilo, montování svazků, ...). Při bootování to ale hlásilo chyby
při čtení z CF disku "timeout DMA". Proto jsem zkompiloval jádro, kde jsem zakázal
používání DMA a také abych ušetřil nějaký ten kilobajt paměti a zrychlil systém. Výsledek
se dostavil: po bootu bez X mám total:119256 used:26036 free:93220 a žádné chybové hlášky!
Když nahodím x-ka s fluxboxem tak mi ještě zbývá 64 MB paměti.
     Až potud tedy skvělé!!! Podotýkám v tomto místě, že nemám moc zkušeností s grafickým
prostředím. Textový režim a "serverová platforma" mi nedělají problémy, ale
ty okna.... :-) Problémy ale nastaly při zprovozňování oné webové stránky. Jako prohlížeč
schopný ono zobrazování jsem zvolil Firefox, protože Conqueror na těchto stránkách švindluje
a opera má taky problémy. S jinými prohlížeči nemám zkušenost. Když jsem měl rozlišení
1024x768 tak vypadalo dobře, ale jekmile jsem přepojil na LCD monitor, který tam bude
připojen v ostrém provozu a změnil rozlišení na 1280x1024 (opravdové rozlišení displeje)tak
se mi na firefoxu při zobrazování stránek začaly špatně překreslovat texty v menu a různě
po stránkách. Místo textů se objeví černé obdélníčky viz.: obdelniky.jpg, které se v některých
okamžicích překreslí znovu na text ?!?!?!?! Verzí firefoxu to není, protože jsem zkoušel
dvě různé. Nevíte kde by mohl být zakopaný pes?
     A hlavní dotaz: Jak nastavit systém aby se po spuštění počítače najel bez zásahu uživatele
prohlížeč s konkrétní stránkou a uživatel nemohl nic jiného než používat tento prohlížeč?
A dokonalé by bylo aby po ukončení prohlížeče se systém zrestartoval a najel znovu do
cílového stavu!

            Díky za případné rady a nápady.

                           Michal Ježek

http://www.icq.atlas.cz/