Jak udělat PC s prohlížečem WWW

Luděk Kolář support na dvdlinux.cz
Čtvrtek Únor 1 23:28:24 CET 2007

Quoting Michal Jezek <kiwi.fon.tis na atlas.cz>:

> Zdravím všechny.
>      Dostal jsem za úkol na minipočítač RB-261 (XtendLan), který má
> procesor 200 MHz,
> 120 MB RAM a 4 GB CF disk, nainstalovat libovolný operační systém a
> grafický prohlížeč
> WWW. Tento prohlížeč má zobrazovat údaje z našeho docházkového
> systému, zejména seznam
> osob v budově. Tak zní zjednodušeně zadání.

[kráceno]

>      A hlavní dotaz: Jak nastavit systém aby se po spuštění počítače
>  najel bez zásahu uživatele
> prohlížeč s konkrétní stránkou a uživatel nemohl nic jiného než
> používat tento prohlížeč?
> A dokonalé by bylo aby po ukončení prohlížeče se systém zrestartoval
>  a najel znovu do
> cílového stavu!

To co hledáte se jmenuje "kiosk". Pokud používáte Firefox, pak máte
vyhráno, existují již hotové pluginy, které řeší přesně to, co mají.
Pokud se poradíte se strejdou Googlem, určitě dostanete dost
relevantních odkazů.

Automatické startování X-aplikace se řeší v souboru
/etc/X11/xinit/xinitrc (SUSE). Předpokladem je pochopitelně to, že se
do desktopu taky přihlásí automaticky daný uživatel, minimálně KDE to
umí.

Tipuji, že když jste si ohnul ten Slak, tak další kroky s touto
nápovědou už zvládnete a jistě se s výsledkem potom pochlubíte, aby
vám poděkovaly i další generace :) Hodně zdaru.

L. Kolář

--
DVD Linux
Na Fialce II 1630