Re:Jak spravne odpojit USB mass storage?

vitko na post.cz vitko na post.cz
Pátek Únor 2 13:19:44 CET 2007

> chtel bych poprosit o radu, jak odpojit USB2 externi disk. Pripojim a namapuji
> ho v pohode, kdyz ho odmapuji, je to take v pohode, ale jakmile ho vypnu,
> dostanu spoustu hlasek typu:
> kernel: I/O error: dev 08:00, sector 0...
> kernel: Device 08:00 not ready.

V Gnome 2.16 už se objevuje při odpojeni animace, ktera ukazuje splachovani diskove kese
a zaroven se objevule upozorneni, ze disk jeste neni bezpecne odpojit. Tusim, ze takove
graficke vychytavky najdete i v KDE.

Pokud pracujete radeji v prikazove radce nebo na vas disk neblika, muzete dat po umountu
jeste prikaz sync. (Na serveru to mozna nebudete chtit delat, ale citim v otazce prevazne
desktopoveho uzivatele.) Mel jsem podobnou zkusenost jako vy,  ale sync to jisti o data jsem
od te doby neprisel.

VK