apache FakeBasicAuth a uzivatel guest

Tomas Kouba tomas na jikos.cz
Pondělí Únor 12 23:23:42 CET 2007

Zdravim konferenci,

mam na webu aplikaci (nagios), ktera umoznuje nastavit pristupova prava
podle
http autentizace.
Pristupuji na ni pres https a pouzil jsem direktivu
Options +FakeBasicAuth
abych se automaticky prihlasil s certifikatem.
K tomu je potreba dat DN meho certifikatu do htpasswd souboru.
Ted me apache rozezna a prihlasi me bez pozadovani hesla pro BasicAuth,
pouze certifikatem.

Zaroven bych ale chtel, aby clovek s certifikatem, ktery neni uvedeny
v htpasswd souboru (ale jinak je pro apache platny), byl prihlasen apachem
pod nejakym generickym uctem "guest".
Jde to nejak docilit?

Ztroskotal jsem na pokusech s direktivou
Require valid-user
Kdyz tam je, tak po cloveku s "neznamym" (neuvedenym v htpasswd souboru)
certifikatem chce jmeno/heslo.
Kdyz tam neni, prihlasi i cloveka se "znamym" certifikatem pod
uzivatelem guest.

Nastin konfigurace:
Alias /nagios/ /usr/share/nagios/html/
<Directory "/usr/share/nagios/html/">
   Options None
   SSLVerifyClient      require
   SSLVerifyDepth       5
   SSLOptions           +FakeBasicAuth
   SSLRequireSSL
   AuthName             "Nagios"
   AuthType             Basic
   AuthUserFile         /etc/nagios/httpd.passwd
   Require              valid-user
</Directory>

--
Tomas Kouba