Test pameti za behu systemu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Únor 16 10:22:27 CET 2007

----- Original Message -----
From: "Opty" <opty77 na gmail.com>

> Prave jsem dotestoval a zjistil jsem, ze jakakoliv kombinace tech 2
> pameti (obe, obe prohozene, jedna ve slotu 1, jedna ve slotu 2 atd.)
> vede k uplne stejne chybe s uplne stejnymi vlastnostmi!
>
> Dochazi k tomu pokazde ve tretim testu na stejne adrese se stejnym
> vzorem a stejnym poctem chyb, ale to neni vsechno... Nedalo mi to a
> vrazil sem tam jen puvodni pamet, se kterou to nekolik let bezelo bez
> problemu a objevila se opet ta sama chyba!
>
> Puvodni pamet je 100%-ne bez chyb a pravdepodobnost, ze 3 pameti budou
> mit identicky defekt je limitne 0, ze...

Tak to není chybou paměti, ale cpu/sběrnice (už 2x se mi s memtestem stalo,
že nebyla vadná paměť, ale cpu)

> Vzhledem k tomu, ze mi na tom stroji proslo Prime (10h), tak si
> myslim, ze L1 i L2 cache je OK, ono by se to asi projevilo dost rychle
> i za bezneho provozu, pokud by bylo neco v neporadku...

No to se za běžného provozu právě nemusí projevit. Na strojích s vadným CPU
či pamětí předtím rok-dva běhaly wokna či novell a všichni se strašeně
divili jakto že tvrdím že jsou vadné (linux na ně nešel ani nainstalovat,
nebo se choval úplně divně - jako by vám někdo řídil auto ze satelitu :-D ).

> Takze bud je chyba v Memtestu (a to ve starem i v novem, mozna v
> kombinaci s mym konkretnim HW), cemuz bych ted veril tak na
> 99,999999999% a nebo je to nejaka skryta HW chyba, ale to si opravdu
> nemyslim, protoze jak uz sem rikal, s PC nebyly nikdy zadne
> problemy... Navic Goldmemory prosel.
>
> Nevim, jestli ma cenu jeste neco zkouset, ale porad tomu nemuzu
> uverit, Memtestu sem az do dnesni doby veril a nezklamal me, ale
> toto...

verte mu, nemusí jít o chybu paměti. Zkuste tam cpuburn, za jak dlouho
vytuhne (ale pořádně čtěte návod a hlavně vám musí dojít kolikrát ho musíte
pustit abyste zaplnil paměť ale ne swap).

JL.