Test pameti za behu systemu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 19 09:37:47 CET 2007

Opty <mailto:opty77 na gmail.com> wrote:
> prijde ponekud divne... Navic pocet chyb narusta jen u tohoto vzoru, i
> kdyz se uz davno testuje jiny, ale mozna je to jen nedotazeny error
> reporting. :-)

	To je naprosto NORMALNÍ... mám k dispozici HW, kde memtest86, pokud
je spuštěn kontinuálně vykáže chybu v jednom bitu paměti (a ve skutečnosti
za to může paměťový řadič a nikoli paměť) a to pouze po dlouhodobém (více
jak 24 hodin) běhu. Nabootuju-li však memtest86 a jako první spustím test
číslo 7 chyba se projeví okamžítě a v každém průchodu... - jinými slovy,
pokud proběhne testování od testu č. 1 až po 7 - je velmi malá
pravděpodobnost výskytu chyby (až po mnoha průchodech všemi testy), pokud se
pustí rovnou test 7, chyba je okamžitá a v každém průchodu, nezáleží na
stupni "zahoření" HW....

	Podobné vyfy<píp> už zaznamenali i kolegové, zpravidla se značkovým
HW.

PS: Výše uvedený stroj je taktéž originální značkový server IBM z roku
1992(?) - dual Pentium 133MHz s aktuálně 90MB RAM. (jo Linux router na tom
běží dobře, tak jednou za 14 dnů se kernelu podaří přistoupit a přitom
selhat na výše zmíněném bitu, tak to vypnu, nabootuju z diskety (páč SCSI
disk nemám a z externího IDE (na ISA sběrnici:-)) to nabootovat neumí...) a
jede se dál.