Graficka karta pro Linux do AGP

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Únor 19 10:03:07 CET 2007

Dne neděle 18 únor 2007 23:05 Opty napsal(a):

> Neptam se na vyrobce, ale na konkretni kartu.

Tak asi tu nejvýkonnější v dané ceně? Nebo tu nejvýkonnější v dané ceně s
pasivem?

> Definujte "v pohode". Znamena to, ze se v CS 1.5 v rozliseni 1024x768
> FPS drzi na 100 (v narocnych scenach)?

Ne. Tak vysoko můj tehdejší monitor ani současný panel nejede. Ale bylo to
plynulé bez trhání. Zdůrazňuji ale, že i ten nejpomalejší zmiňovaný radeon je
nesrovnatelně výkonnější než matrox G400.

> Tak toto jsem asi nepochopil. Nebo ono se neco zmenilo a existuji
> svobodne ovladace, ktere jsou lepsi nez ty od ATI?

Nic se nezměnilo. Svobodné ovladače ATI až po radeon 9250 existují snad
odjakživa a na vyšší modely až po X850 asi rok. A jsou přinejmenším lepší v
tom, že prostě s každým aktuálním distrem nebo liveCD okamžitě funguje
všechno včetně 3D akcelerace bez nutnosti cokoliv doinstalovávat.

Obecně vzato musím dodat, že jsem ani s uzavřenými ani s otevřenými ovladači
ATI jsem nikdy neměl probém, což se bohužel nedá říct o výše uvedené grafice
matrox ani savage co mám v notebooku, kde je v poslední době něco permanentně
rozbité a nezdá se, že by to někoho trápilo. Hlavně, že jsou gumový okýnka :(

Ctirad